Testközelből: Todd Pletcher

A világ egyik legjobb trénerét a TDN szólaltatta meg, érdekes kérdésekkel és meglepő válaszokkal kerülhetünk közelebb a lóversenyzés egy kiemelkedő alakjához.

pletchertodd_300-800x445.jpg

TDN: Mi a kedvence a Santa Anita-ban megrendezésre kerülő Breeders’ Cup-ban?
Todd Pletcher: Úgy gondolom, hogy a nyilvánvaló válasz az, hogy a klíma jó, és Santa Anita ugyanolyan nagyszerű lehetőség a versenyzéshez. Kiváló a helyszín és a futamok is, például a Breeders’ Cup.

TDN: Mi az a három dolog, amiben hisz?
T.P.: Kemény munka, következetesség és elkötelezettség.

TDN: Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonsága ?
T.P.: Azt hiszem, általában minden embernek vannak erősségei is gyengeségei, az én esetemben pedig úgy gondolom, hogy egy kényszeres tervező vagyok, szeretek előre megtervezni mindent, de néha úgy érzem, túl nehéz a megvalósítás. Időnként vissza kell lépnem, elgondolkodnom a megoldáson, és amikor már látom a fényt az alagút végén  újra megpróbálnom.

TDN: Mi volt a legjobb tanács, amit D. Wayne Lukas valaha is adott Önnek?
T.P.: Nagyon sok tanácsot adott nekem az évek során, azt hiszem, az egyik dolog, amit Wayne-től tanultam és csodáltam azt a képességét, hogy  vissza tud fordulni és koncentrálni. És függetlenül az eredménytől, legyen az győzelem vagy veszteség, másnap reggel fel kell kelnie, koncentrálnia kell, és vissza kell térnie a munkához.

TDN: Ki  befolyásolta Önt a legjobban?
T.P.: Valójában azt mondanám, hogy valószínűleg Jeff Lukas. Azt hiszem, ő volt a legbefolyásosabb számomra, és a srácok számára, akik Wayne-nek dolgoztak, mert sok szempontból ő volt a mentorunk. Rendkívül fegyelmezetten, szervezetten dolgozott és ezért követte őt mindenki. Az életedben a szüleink óriási hatást gyakorolnak ránk, de a karrier szempontjából mondom most Jeffet.

TDN: Ha nem lenne tréner, mivel foglalkozna?
T.P.: Ez egy nagy kérdés, mert tényleg nincs jó válaszom. Gyerekkoromtól tudtam, hogy ez az, amit akarok, apámnak voltak lovai, ezért ez előnyömre vált. Soha nem éreztem úgy, hogy mással kellene foglalkoznom, de ha mégis, azt hiszem, talán valami sport lenne. Nem tudom, hogy jó tréner vagyok-e vagy sem, de valami ilyesmi lenne. Azt szeretem a legjobban a versenyzésben, hogy, ha jó az, amit csinálsz,  látod az eredményeket, ha nem jó, akkor tudod  mit kell tenned, hogy javíts rajtuk.

Fotó: www.chicagotribune.com

TDN: Melyik a kedvenc sportcsapata?
T.P.: A Dallas Cowboys rajongója voltam egész életemben, Dallasban születtem, és gyermekkorom legnagyobb részét Texas-ban töltöttem, szóval elég sok vasárnapot vagy hétfő estét töltöttem el, figyelve a cowboyokat. San Antonioba jártam iskolába, így én is San Antonio Spurs rajongó lettem.

TDN: Mi áll a bakancslistáján?
T.P.: Mindig arra gondolok, amikor elkezdenek beszélni a bakancslistákról, hogy ez a dolog arról  szól, mit csinálsz majd, ha nyugdíjas leszel, de én még nem vagyok nyugdíjas.

TDN: Mivel tölti el a kis szabadidejét?
T.P.: Nem sok mindennel, különösen három tinédzser gyerek mellett, ezért próbálok a lehető legtöbb  időt tölteni olyan sportágakkal, amelyet gyermekeim űznek,  és megpróbálok olyan sok meccset megnézni, amennyit csak tudok, mielőtt kollégiumba mennek. Számomra nagyon fontos a munka, ezért kevés a szabadidőm.

TDN: Melyik a kedvenc versenypályája?
T.P.: Attól függ, nagyon szeretem a Saratoga-t, ezért valószínűleg azt mondom Saratoga. De ez az év leghektikusabb időszaka számunkra, nagyon sűrű a munkabeosztás, így nem mindig élvezhetem az utat. Különösen azt az időszakot szeretem, amikor elkezdődik a szezon és az iskolai szünetben abban a 3-4 hétben a családommal utazok el ide.

TDN: Mit szeretne, hogyan emlékezzenek Önre?
T.P.: Remélhetőleg olyan emberként emlékeznek majd rám, aki nap mint nap mindent a lehető legjobban tett meg.

Az interjú a Thoroughbred Daily News különkiadásában jelent meg.

Bazsó Dominika, Kép: www.horseracingfla.com  

A bejegyzés trackback címe:

https://derby.blog.hu/api/trackback/id/tr118504288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása